powrót do listy artykułów

Spokojny i zdrowy sen w trakcie ciąży – 1. trymestr

Dla przyszłych mam i ich dzieci ważny jest każdy każdy krok podejmowany od początku ciąży. Wszystko co podczas tego pięknego okresu przeżywa i robi mama, bezpośrednio wpływa też na rozwój płodu. Jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na jakość naszego życia, nie tylko podczas ciąży, jest zdrowy sen. W naszym nowym artykule opowiemy o tym, jak go sobie zapewnić.

Pierwsze trzy miesiące ciąży mogą przebiegać całkowicie spokojnie i przyszła mama może nawet nie wiedzieć, że mamą zostanie. Jednak częstszymi przypadkami są sytuacje, kiedy mamy przeżywają swoją ciążę intensywnie już od samego początku. Typowymi objawami są poranne mdłości, które czasami mogą być naprawdę dokuczliwe. Jak w takim razie utrzymać zdrowy sen również w trakcie pierwszych miesięcy ciąży?

1. trymestr

Wolny umysł = spokojny sen

Nawet jeśli ciąża jest zaplanowana, niesie za sobą niepewność, strach i inne negatywne emocje. Kobieta zaczyna zastanawiać się czy podoła nowej sytuacji i czy ona i jej partner są na nią przygotowani. Musi mieć pewność, że ma w kimś oparcie. Do tego dochodzą też problemy z pracą. Jeśli poranne mdłości są naprawdę silne, kobieta może mieć problemy z przychodzeniem do pracy we wczesnych porannych godzinach. Bardzo ważny w przypadku kobiet ciężarnych jest też spokój psychiczny. Dlatego dajcie sobie czas na medytację lub spacery na łonie natury i uspokujcie swoje myśli. Usypiajcie ze spokojną głową, wolną od negatywnych myśli, a rozmyślanie o przyszłości zostawcie na rano. Myślcie lepiej o czymś przyjemnym, ale niezbyt konkretnym. Angażujcie swój umysł w ciągu dnia, ale wieczorem pozwólcie mu odpocząć. Wasze ciało i umysł będą tego potrzebować w kolejnych miesiącach.

Materac jako ważne wsparcie

Nie tylko w pierwszych miesiącach będziecie się czuć bardziej zmęczone. Wasza potrzeba snu będzie wzrastać a zmęczenie może się dawać we znaki również w ciągu dnia. Nie wzbraniajcie się przed drzemką, która może Wam dostarczyć dodatkowej energii, dzięki której będziecie w lepszej formie.

Ważne jest również nie tylko to ile czasu będzie trwał Wasz sen, ale także na czym będziecie spały. Wysokiej jakości materac wyraźnie poprawi jakość Waszego snu. Wybierajcie materace, które zapewnią  odpowiednie podparcie Waszemu ciału i rozłożą jego nacisk oraz wagę na powierzchni całego materaca. To zapewni lepszy odpoczynek Waszym mięśniom, i tym samym dostarczy Wam jeszcze więcej energii na cały dzień. Ponadto z kolejnymi tygodniami Waszej ciąży, kiedy Wasz brzuszek będzie rósł, będziecie jeszcze bardziej potrzebowały głębokiego, zdrowego snu i regeneracji mięśni.

Z wyborem właściwego materaca chętnie pomogą Wam nasi eksperci od snu. Odwiedźcie zatem któryś z naszych salonów.


Najnowsze artykuły

Odpowiedni czas na wymianę waszej pościeli właśnie nadszedł.

Nawet w kwestii pościeli istnieją pewne różnice, które powinniście znać i przy jej wyborze nimi się kierować. Czy wiedzieliście, że istnieją trzy rodzaje pościeli? Czy wiedzieliście, że pościel może zapewnić stabilną temperaturę w łóżku? Ponadto, czy wiedzieliście, że pościel powinna być zmieniana w zależności od pory roku? Czy to dla was zupełna nowość? Przyjrzyjmy się bliżej temu tematowi.

więcej

W jaki sposób sport wpływa na jakość naszego snu?

Sen jest podstawową potrzebą fizjologiczną. Podczas snu regenerujemy się, relaksujemy i odnawiamy zasoby energii. Długotrwałe braki snu mają ogromny wpływ na nasze zdrowie i kondycję fizyczną.  

więcej