powrót do listy artykułów

Pomysły i triki na bezsenność

  1. Wstawajcie i zasypiajcie zawsze w jednakowym czasie - nawet w weekend. 

  2. Nie śpijcie w ciągu dnia. Krótkie drzemki dodają energii, ale bardzo często utrudniają późniejsze zaśnięcie.

  1. Cztery godziny przed spaniem nie pijcie napojów z kofeiną - kawę, herbatę, colę.

  2. Dwie godziny przed snem nie pijcie alkoholu i nie palcie. Jeżeli palenie was uspokaja, spróbujcie znaleźć inny sposób.

  3. Nie spożywajcie dużych ciężkostrawnych i tłustych posiłków przed snem.

  4. Lekkie jedzenie, szklanka mleka z miodem, relaksująca kąpiel przed snem są dla dobrego snu idealne.

  5. Wysiłek fizyczny podczas dnia poprawia sen.

  

  1. Sypialnię przed spaniem dobrze przewietrzcie. Świeże powietrze zapewnia dobrą jakość i odpowiednią wilgotność.

  2. Sypialnia nie powinna być zbyt zimna, ale rozkręcanie grzejników też nie jest dobrym pomysłem. Idealna temperatura do spania jest w zakresie 18 - 21° C.

  3. Zapewnienie sobie ciszy i ciemności w sypialni. Nic nie powinno naruszać naszego snu.

  4. Małe rytuały jak czytanie lub słuchanie muzyki pomagają przygotować ciało na nocny wypoczynek. W łóżku nie należy jeść, pracować, oglądać telewizję itd.

  

  1. Dorosłej osobie wystarczy 7-8 godziny snu. Po 50 roku życia potrzeba snu obniża się na mniej niż 6 godzin.


Najnowsze artykuły

Jak zapobiegać skoliozie u dzieci?

Skolioza jest jednym z najczęstszych schorzeń kręgosłupa. Każdego roku przybywa osób, zwłaszcza dzieci, cierpiących na to schorzenie. Winę za to ponosi w większości przypadków siedzący tryb życia.
więcej

8 porad dla idealnego snu w okresie zimowym – II część

Sen jest niezmiernie istotny zarówno dla kondycji fizycznej, jak i psychicznej. Jest to szczególnie ważne w okresie ponurych, zimowych miesięcy...

więcej

Dyskusja do artykułu



podany e-mail nie będzie wyświetlany przy pytaniu

Edikos - 10 sty 2017

Gdy zdarza mi się ze nie mogę spać mam super metodę . Zazwyczaj bezsenność spowodowana jest problemami które cały czas kołaczą , plączą się po naszej głowie staramy sie zasnąć ale myśl powraca . Moja metoda to słuchanie audiobok"w , słuchając jakiegoś opowiadania stresująca myśl zostaje wyparta , wystarczy na krotka chwile wsluchać sie w opowiadanie i śpimy dalej jak niemowlę . Umnie sie ta metoda sprawdza GORACO POLECAM