powrót do listy artykułów

Pomysły i triki na bezsenność

  1. Wstawajcie i zasypiajcie zawsze w jednakowym czasie - nawet w weekend. 

  2. Nie śpijcie w ciągu dnia. Krótkie drzemki dodają energii, ale bardzo często utrudniają późniejsze zaśnięcie.

  1. Cztery godziny przed spaniem nie pijcie napojów z kofeiną - kawę, herbatę, colę.

  2. Dwie godziny przed snem nie pijcie alkoholu i nie palcie. Jeżeli palenie was uspokaja, spróbujcie znaleźć inny sposób.

  3. Nie spożywajcie dużych ciężkostrawnych i tłustych posiłków przed snem.

  4. Lekkie jedzenie, szklanka mleka z miodem, relaksująca kąpiel przed snem są dla dobrego snu idealne.

  5. Wysiłek fizyczny podczas dnia poprawia sen.

  

  1. Sypialnię przed spaniem dobrze przewietrzcie. Świeże powietrze zapewnia dobrą jakość i odpowiednią wilgotność.

  2. Sypialnia nie powinna być zbyt zimna, ale rozkręcanie grzejników też nie jest dobrym pomysłem. Idealna temperatura do spania jest w zakresie 18 - 21° C.

  3. Zapewnienie sobie ciszy i ciemności w sypialni. Nic nie powinno naruszać naszego snu.

  4. Małe rytuały jak czytanie lub słuchanie muzyki pomagają przygotować ciało na nocny wypoczynek. W łóżku nie należy jeść, pracować, oglądać telewizję itd.

  

  1. Dorosłej osobie wystarczy 7-8 godziny snu. Po 50 roku życia potrzeba snu obniża się na mniej niż 6 godzin.


Najnowsze artykuły

Męczy Cię przegrzewanie się w łóżku w trakcie letnich miesięcy? Stop nieprzespanym nocom.

Sporo osób, wraz z nadejściem wysokich temperatur zaczyna się przebudzać w nocy, odkrywać kołdrę, a następnie znowu przykrywać, ponieważ zaczyna im być chłodno. Jak rozwiązać zmiany temperatur raz na zawsze?

więcej

Nocne zmiany, jak się lepiej wyspać? II część

Każdy znosi system zmianowy w inny sposób. Dla niektórych jest łatwiejsza praca w godzinach nocnych i odpowiada mu bycie aktywnym w nocy i odpoczynek za dnia. Ranne ptaszki natomiast chętniej pracują od samego rana, ale wieczorem szybko kładą się spać.

więcej