powrót do listy artykułów

Pomysły i triki na bezsenność

  1. Wstawajcie i zasypiajcie zawsze w jednakowym czasie - nawet w weekend. 

  2. Nie śpijcie w ciągu dnia. Krótkie drzemki dodają energii, ale bardzo często utrudniają późniejsze zaśnięcie.

  1. Cztery godziny przed spaniem nie pijcie napojów z kofeiną - kawę, herbatę, colę.

  2. Dwie godziny przed snem nie pijcie alkoholu i nie palcie. Jeżeli palenie was uspokaja, spróbujcie znaleźć inny sposób.

  3. Nie spożywajcie dużych ciężkostrawnych i tłustych posiłków przed snem.

  4. Lekkie jedzenie, szklanka mleka z miodem, relaksująca kąpiel przed snem są dla dobrego snu idealne.

  5. Wysiłek fizyczny podczas dnia poprawia sen.

  

  1. Sypialnię przed spaniem dobrze przewietrzcie. Świeże powietrze zapewnia dobrą jakość i odpowiednią wilgotność.

  2. Sypialnia nie powinna być zbyt zimna, ale rozkręcanie grzejników też nie jest dobrym pomysłem. Idealna temperatura do spania jest w zakresie 18 - 21° C.

  3. Zapewnienie sobie ciszy i ciemności w sypialni. Nic nie powinno naruszać naszego snu.

  4. Małe rytuały jak czytanie lub słuchanie muzyki pomagają przygotować ciało na nocny wypoczynek. W łóżku nie należy jeść, pracować, oglądać telewizję itd.

  

  1. Dorosłej osobie wystarczy 7-8 godziny snu. Po 50 roku życia potrzeba snu obniża się na mniej niż 6 godzin.


Najnowsze artykuły

Odpowiedni czas na wymianę waszej pościeli właśnie nadszedł.

Nawet w kwestii pościeli istnieją pewne różnice, które powinniście znać i przy jej wyborze nimi się kierować. Czy wiedzieliście, że istnieją trzy rodzaje pościeli? Czy wiedzieliście, że pościel może zapewnić stabilną temperaturę w łóżku? Ponadto, czy wiedzieliście, że pościel powinna być zmieniana w zależności od pory roku? Czy to dla was zupełna nowość? Przyjrzyjmy się bliżej temu tematowi.

więcej

W jaki sposób sport wpływa na jakość naszego snu?

Sen jest podstawową potrzebą fizjologiczną. Podczas snu regenerujemy się, relaksujemy i odnawiamy zasoby energii. Długotrwałe braki snu mają ogromny wpływ na nasze zdrowie i kondycję fizyczną.  

więcej