powrót do listy artykułów

Materac i stelaż - które pasują do siebie?

Większość producentów oferuje mnóstwo produktów od najtańszych do luksusowych. Jak si w ich ofercie zorientować i wybrać stelaż odpowiedni do materaca?

Przy wyboru jest ważna płeć użytkownika, jeho wiek, waga, wzrost i czy cierpi na alergie lub czy ma inne problemy zdrowotne. Każdy z nas jest inny i ma indywidualne wymagania na materac i stelaż.
 

Twarda płyta


Twarda płyta przedstawia duże ograniczenie zdrowego i komfortowego snu. Nie umożliwia potrzebne odprowadzenie wilgoci i przepływ powietrza i nie pomaga dopasowaniu materaca do ciała użytkownika. Jeżeli macie w łóżku twardą płytę, pomyślcie o jej wymianie za stelaż listwowy. Jeżelie wymiana nie jeste możliwa, zrobcie w płycie otwory do przewietrzania.

Polecane materace:

  • sprężynowe lub kieszeniowe materace o wysokiści min. 15 cm,
  • materace z pianką wysokoelastyczną z wysoką porowatością.
     

Prosty listwowy stelaż (12-14 lamel)


Te stelaże zazwyczaj nie są elastyczne i ich nosnść jest maksymalnie 60 kg, dlatego są odpowiednie przede wszystkim dla dzieci.
 

Polecane materace:

  • materace sprężynowe lub kieszeniowe o wysokości min. 15 cm,
  • materace z płytą kokosową,
  • lateksowe materace,
  • materace z pianki wysokoelastycznej z strefami ortopedycznymi,
  • materace z pianki termoelastycznej z strefami ortopedycznymi.

    

Prosty listwowy stelaż (15 – 18 lamel)


Listwy są umieszczone w szerokich elastycznych lub nieelastycznych uchwytach. Niektóre modele umożliwiają regulację twardości listew w środkowej części stelaża. Odpowiednie są dla osób o maksymalnej wadzę 90 kg.
 

Polecane materace:

  • materace kieszeniowe o wysokości min. 15 cm,
  • materace z płytą kokosową,
  • lateksowe materace,
  • materace z pianki wysokoelastycznej z strefami ortopedycznymi,
  • materace z pianki termoelastycznej z strefami ortopedycznymi.


Klasyczny listwowy stelaż (19 – 28 lamel)


Stelaż z listwami ułożonymi w elastycznych uchwytach z możliwością regulacji twardości w strefie bioder i ramion. Można wybierać z werzji statycznej i regulowanej manulanie lub za pomocą silnika. Regulowane są w części dla głowy i nóg. Stelaże regulowane za pomocą silnika są wyposażone w silnika, przydatne są przede wszystkim dla starszych osób. Stelaże listwowe dpowiednie są dla osób o maksymalnej wadzę 120 kg.
 

Polecane materace:

  • materace kieszeniowe o wysokości min. 15 cm (tylko dla statycznych nieregulowanych stelażów),
  • materace z płytą kokosową,
  • lateksowe materace,
  • materace z pianki wysokoelastycznej z strefami ortopedycznymi,
  • materace z pianki termoelastycznej z strefami ortopedycznymi.

Listwowy stelaż z wyższą liczbą listew (29 – 42 lamel)


Stelaż z wąskimi wysoko sprężystymi listwami ułożonymi w elastycznych uchwytach z możliwością regulacji twardości w strefie bioder i ramion. Można wybierać z werzji statycznej i regulowanej manulanie lub za pomocą silnika. Regulowane są w części dla głowy i nóg. Stelaże regulowane za pomocą silnika są wyposażone w silnika, przydatne są przede wszystkim dla starszych osób. Odpowiednie są dla osób o maksymalnej wadzę 150 kg.
 

Polecane materace:

  • materace lateksowe,
  • materace z pianki wysokoelastycznej,
  • matrace z pianki termoelastycznej.

Segmentowy stelaż


Stelaże segmentowe dzięki swojej wyjątkowej konstrukcji zapewniają kręgosłupowi wyjątkowo dobre podparcie. Składają się z wielu ściśle ze sobą połączonych segmentów, które dają materacowi sprężyste i elastyczne podparcie na całej jego powierzchni, dzięki czemu nacisk rozkłada się równomiernie, a my możemy w pełni korzystać z właściwości swojego materaca. Twardość poszczególnych segmentów może być dodatkowo regulowana tak, aby sprostać indywidualnym potrzebom użytkownika, na przykład, gdy w wyniku ciąży zmieni sią masa ciała, lub przy problemach zdrowotnych. Odpowiednie są dla osób o maksymalnej wadzę 150 kg.

 

Polecane materace:

  • materace TEMPUR,
  • materace z pianki wysokoelastycznej,
  • matrace z pianki termoelastycznej.


Najnowsze artykuły

W jaki sposób sport wpływa na jakość naszego snu?

Sen jest podstawową potrzebą fizjologiczną. Podczas snu regenerujemy się, relaksujemy i odnawiamy zasoby energii. Długotrwałe braki snu mają ogromny wpływ na nasze zdrowie i kondycję fizyczną.  

więcej

Spokojny i zdrowy sen w trakcie ciąży – 2. trymestr

W drugim trymestrze ciąży dochodzi do całkowitego uspokojenia objawów. Poranne mdłości ustępują a ciąża przestaje Was ograniczać. Mimo to nadal dobrze jest przestrzegać określonych zasad zdrowego snu. 

więcej