powrót do listy artykułów

Jak sobie lepiej radzić ze zmianą czasu

Historia się powtarza. Również w tym roku nie unikniemy zmiany czasu na letni, która oznacza tę mniej przyjemną opcję zmiany czasu. Okrada nas bowiem o cała godzinę snu. Mimo, że wydaje się to niewiele, nawet jedna godzina snu ma ogromny wpływ na nasz organizm. Zmiana odbywa się co prawda w weekend, zatem większość z nas pewnie niedzielnej zmiany nawet nie zauważy. Adaptacja ciała do zmiany czasu nie trwa jednak tylko jeden dzień. Jak sobie z tą zmianą lepiej poradzić, powiemy ci w tym artykule. Czytaj dalej.

Jak sobie lepiej radzić ze zmianą czasu

A może wyłączyć serial o godzinę wcześniej?

Z zasypianiem i wysokiej jakości głębokim snem ma problem spora część populacji. Odpowiedzialne za te nieprzyjemności są różne czynniki, a jednym z nich może być telewizja, czy komputer. Monitory i wyświetlacze emitują niebieskie światło, które bardzo przeszkadza organizmowi przełaczyć się w tryb snu. A może zamiast oglądania telewizji, czy przeglądania sieci społecznościowych sięgnąć po dobrą książkę?

Relaks przed snem

Godzinę przed snem nie powinienieś zajmować się złożonymi czynnościami. Zdecyduj się raczej na relaks i przygotuj się do snu. W jaki sposób? Ciepła kąpiel może być doskonałym początkiem, nastepnie pozwól sobie na odpoczynek w łóżku. Nie pozwól, aby twoje myśli uciekały w kierunku wydarzeń minionego dnia. Skoncentruj się na oddechu, myśl o swoim ulubionym miejscu, w którym czujesz się zrelaksowany. Takim miejscem może być na przykład las, łąka, czy góry. Oddychaj w regularny sposób i zrelaksuj mięśnie. Będziesz lepiej przygotowany do snu i łatwiej uśniesz.

Tryb snu

Zasadniczą rolę dla jakości snu i szybkości zasypiania odgrywa regularny styl życia. Ustaw go tak, aby odpowiadał dokładnie twoim potrzebom i przestrzegaj go zarówno w trakcie dni, kiedy pracujesz, jak i kiedy masz wolne. Również odpowiednie odżywianie i zdrowy tryb życia ma pozytywny wpływ na ciało, regenerację i sen. Nie przeceniaj również znaczenia na dobry sen odświeżającego porannego prysznica.

Środowisko dla snu

Jeśli budzi cię ból pleców, albo masz sztywny kark, to najwyższy czas  na zmianę warunków, w których śpisz. Materac i poduszka są niezmiernie istotnymi elementami wpływającymi na długość i jakość snu. Nie zapominaj również o wyborze stelaża. Nasi specjaliści w salonach DlaSpania wybiorą z tobą najlepszy zestaw.


Najnowsze artykuły

Jaki materac wybrać w podeszłym wieku? Część 1.

Dla każdego okresu życia jest odpowiedni inny materac. Jaki materac wybrać, gdy na twarzy pojawiają się pierwsze zmarszczki od uśmiechu, ale istnieją już pewne ograniczenia zdrowotne?

więcej