powrót do listy artykułów

Jak się przebudzić z zimowego snu, czyli 7 rad dla lepszego snu wiosną

Kalendarz nam przypomina o przyjściu wiosny. Czujesz się wciąż zmęczony i nie możesz pozbyć się wiosennego zmęczenia? Przebudź się z nami z zimowego snu. Nasze rady niewątpliwie Ci w tym pomogą.

7 rad dla lepszego snu wiosną

Uzupełnij witaminę D

Powszechnie wiadomo, że nasze ciało pozyskuje witaminę D z promieni słonecznych. Wiosna dodatkowo zachęca do wyjścia i oddania się pieszczotom pierwszych promieni słonecznych. Poddaj się temu i wyjdź na spotkanie z przyrodą. Dostarczysz w ten sposób swojemu ciału witaminę D i zapewnisz dobre samopoczucie na cały dzień.

Dania z warzyw

Również pozostałe witaminy są po długiej zimie w niedoborze. W tym bez wątpienia mogą pomóc świeże warzywa, które zaczną się pojawiać na bazarkach i rosnąć w twoim ogródku.  Dostarcz ciału niezbędnych minerałów i pozostałych substancji, dzięki którym ciało się oczyści i nabierze energii. Zmęczenie już nie będzie cię dłużej męczyć.

Detoksykacja

Wiosna to idealny czas na detoksykację swojego ciała. Istnieje cały szereg form i polecanych sposobów na kurację oczyszczającą. Spróbuj znaleźć coś, co będzie odpowiadać właśnie tobie. W ten sposób pozbędziesz się z organizmu toksyn, zregenerujesz i „zresetujesz“ organizm po obciążającej organizm zimie. 

Ruch przeciwko zmęczeniu

W walce przeciwko wiosennemu zmęczeniu może pomóc ci również ruch fizyczny. Świeże powietrze, przyroda, i sport mają nieoceniony wpływ na organizm. Poza tym, bez zimowych kurtek i czapek, spacery, bieganie, jazda na rowerze, czy wycieczki są dużo przyjemniejsze.  Wyciągnij swojego partnera, dzieci i chłoń wiosnę pełną piersią. Przyjemnie się zmęczysz, a zasypianie wieczorem będzie łatwiejsze. Wiosenne zmęczenie prędko cię opuści. 

Ziołowa kąpiel

Możesz również zmyć z siebie zmęczenie w wannie. Ziołowe kąpiele pomogą Ci w tym jeszcze skuteczniej. Napuść ciepłej wody, nasyp ziół i zrelaksuj się. Zrelaksowane ciało regeneruje się lepiej, szybciej uśniesz i zapadniesz w głęboki sen, z którego obudzisz się naprawdę wypoczęty.  Jakie zioła są odpowiednie? Wypróbuj rozmaryn, lawendę, rumianek, walerianę, skrzyp, albo różne mieszanki tych ziół.  

Wiosenne porządki w sypialni

Wiosenne porządki nie powinny ominąć również Twojej sypialni. Poza standardowymi czynnościami wywietrz porządnie swoje kołdry i poduszki. Po zimie naprawdę tego potrzebują, a cóż jest przyjemniejszego niż zapach wiosennego powietrza dobywający się ze świeżej pościeli?

Właściwe wyposażenie sypialni

Odpowiednie połączenie stelaża i materaca odgrywa znaczącą rolę dla wysokiej jakości snu. Jeżeli cierpisz na ból kręgosłupa, czy karku, albo zmęczenie niezwiązane z przyjściem wiosny, utrzymujące się przez dłuższy czas, może to oznaczać poważniejsze problemy. Zasięgnij porady naszych specjalistów w salonach DlaSpania. Podnieść jakość snu może również wysokiej jakości pościel, kołdra i poduszka. Zwłaszcza, jeżeli masz wrażliwą skórę, cierpisz na nadpotliwość, albo jest Ci nieustannie zimno. Nie są to oczywiście jedyne powody, aby korzystać z odpowiedniej kołdry.


Najnowsze artykuły

W jaki sposób sport wpływa na jakość naszego snu?

Sen jest podstawową potrzebą fizjologiczną. Podczas snu regenerujemy się, relaksujemy i odnawiamy zasoby energii. Długotrwałe braki snu mają ogromny wpływ na nasze zdrowie i kondycję fizyczną.  

więcej

Spokojny i zdrowy sen w trakcie ciąży – 2. trymestr

W drugim trymestrze ciąży dochodzi do całkowitego uspokojenia objawów. Poranne mdłości ustępują a ciąża przestaje Was ograniczać. Mimo to nadal dobrze jest przestrzegać określonych zasad zdrowego snu. 

więcej