powrót do listy artykułów

8 porad dla idealnego snu w okresie zimowym – I część

Wszyscy dobrze znamy to uczucie. Rano budzimy się, kiedy na dworze jest jeszcze ciemno i wracamy do domu również po zmroku. Mamy poczucie, że musi być już strasznie późno, a tymczasem jest dopiero godzina 17.   

Zimowy okres jest bardzo obciążający dla organizmu. Jest zimno, ciemno, brakuje nam słońca i dominuje uczucie rozleniwienia. Najchętniej zamieniłbyś się w niedźwiedzia, zapadł w zimowy sen i obudził dopiero na wiosnę? Mamy dla Ciebie parę sprawdzonych rozwiązań, jak złagodzić dolegliwości związane z czasem zimowym i cieszyć się lepszym snem. Rano, pomimo otaczajacej ciemności, będzie Ci się wstawać znacznie przyjemniej.

Światło w sypialni

Światło ma ogromne znaczenie dla jakości snu. Jeżeli mieszkasz przy ruchliwej ulicy oświetlonej dużą ilością lamp ulicznych, które świecą bezpośrednio w Twoje okna, bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem będzie nabycie rolet, albo żaluzji i opuszczanie ich każdego wieczora. Ciemność przygotowuje ciało do snu, nie będziesz się również wybudzać z powodu dobiegających świateł.  Jeżeli jednak mieszkasz w spokojnej okolicy, gdzie nie rozprasza Cię światło uliczne - nie opuszczaj rolet. Rano będziesz dzięki temu lepiej wstawać, przy naturalnym świetle. Nie zapominaj o urządzeniach i nowoczesnych technologiach, które towarzyszą nam każdego dnia. Jeżeli w Twojej sypialni znajdują się mrugające diody, świecący budzik, telewizor, komputer itp., które zazwyczaj mają czerwone lampki, świecące również w stanie czuwania, najlepszym rozwiązaniem będzie wynieśc je do innego pomieszczenia. W sypialni powinno być ciemno i spokojnie. Może się stać, że taki drobiazg, jak wyniesienie laptopa do innego pokoju pozwoli Ci skutecznie pozbyć się problemów ze snem.

Czas spania

Uważa się, że idealny czas spania dla dorosłego, zdrowego człowieka wynosi ok. 8 godzin dziennie. Badania naukowców najczęściej podają tę wartość, chociaż istnieją także badania, które donoszą, że wystarczająca ilość to 7 godzin. Każdy preferuje coś innego. Niektórym wystarcza 6 godzin snu, po których czują się wypoczęci, inni zaś potrzebują dwa razy tyle. Przeważnie wiąże się to z odmiennymi warunkami spania, a także stanem psychicznym i fizycznym.  Jeżeli jednak śpisz długo, a mimo to nie czujesz się rano wypoczęty, dobrze jest się zastanowić, czy nie należy czegoś zmienić. Czy śpisz na odpowiednim materacu?

Regularny tryb życia

Regularny tryb życia jest niezwykle istotny dla całego naszego życia. Ustalenie reguł funkcjonowania w trakcie doby bardzo często rozwiązuje wcześniej nagromadzone problemy wpływające na długość snu. Ustal taki tryb dnia, który będzie Ci odpowiadać i stosuj się do niego. Sam zobaczysz, że po pewnym czasie nowy styl życia wejdzie Ci w nawyk.

Unikaj weekendowego odsypiania. Staraj się wstawać zawsze o podobnej porze, nawet w dni wolne od pracy. Chociaż wizja niedzieli spędzonej w łóżku jest kusząca, postaraj się jej oprzeć i nie zakłócaj w ten sposób wewnętrznego rytmu organizmu. Unikniesz również problemów z poniedziałkowym wstawaniem do pracy, czy szkoły.

Właściwy wybór materaca

Jak już wspominaliśmy, materac odgrywa niezwykle ważną rolę podczas snu, niezależnie od pory roku. Ponownie obowiązuje tu zasada, że każdemu odpowiada coś zupełnie innego. Czy masz jakieś zdrowotne ograniczenia? Boli Cię kręgosłup? Wolisz twardszy materac, czy chętnie kładziesz się na miękkim podłożu? Czy odpowiada Ci odczucie piany pamięciowej? Wszystkie te czynniki są niezwykle istotne przy wyborze i zakupie materaca.

Dzięki dobrze dobranemu materacowi wysokiej jakości, ciało jest wypoczęte, a energia zostanie z Tobą przez cały dzień. Nasi specjaliści w salonach chętnie wybiorą razem z Tobą najlepsze rozwiązanie.

Pozostałe porady, jak osiągnąć idealny sen zimą znajdziesz w drugiej części artykułu.


Najnowsze artykuły

Odpowiedni czas na wymianę waszej pościeli właśnie nadszedł.

Nawet w kwestii pościeli istnieją pewne różnice, które powinniście znać i przy jej wyborze nimi się kierować. Czy wiedzieliście, że istnieją trzy rodzaje pościeli? Czy wiedzieliście, że pościel może zapewnić stabilną temperaturę w łóżku? Ponadto, czy wiedzieliście, że pościel powinna być zmieniana w zależności od pory roku? Czy to dla was zupełna nowość? Przyjrzyjmy się bliżej temu tematowi.

więcej

W jaki sposób sport wpływa na jakość naszego snu?

Sen jest podstawową potrzebą fizjologiczną. Podczas snu regenerujemy się, relaksujemy i odnawiamy zasoby energii. Długotrwałe braki snu mają ogromny wpływ na nasze zdrowie i kondycję fizyczną.  

więcej